תכנון ופיתוח של מוצר חדש הוא תהליך מקצועי מתמשך ומאתגר, במסגרתו תדרשו ליישם מספר פעולות במקביל זה לזה. בעמוד שלפניכם, תוכלו למצוא מידע כללי על שלבי פיתוח מוצר משלב הרעיון ועד תחילת השיווק של המוצר המוגמר.
תכנון ואפיון מוצר
לאחר גיבוש הרעיון, השלב הראשון בדרך לתכנון ופיתוח מוצר חדש הוא תכנון ואפיון המוצר בהתאם לסוג ואופי המוצר, בין אם מדובר בתהליך פיתוח מוצר טכנולוגי ובין אם מדובר בתהליך פיתוח מוצר מזון, מוצר קוסמטי או כל מוצר אחר. תכנון המוצר נועד להקנות לכם את כל המידע הנחוץ לכם לצורך שלבי הפיתוח והייצור של המוצר עצמו, תוך התייחסות פרטנית למאפייני המוצר, היתרונות היחסיים שלו בהשוואה למוצרים אחרים הקיימים בשוק, המענה אותו אמור לספק המוצר לקהל היעד הרלוונטי וכדומה.
מחקר שוק
לאחר שגיבשתם את הרעיון המרכזי העומד מאחורי המוצר ולאחר שביצעתם תכנון ראשוני ומקדים של המוצר עצמו, תדרשו לקיים מחקר שוק שנועד לגבש את המודל העסקי מאחורי המוצר. מחקר השוק מיושם באמצעות בדיקה מעמיקה של גודל השוק בו אתם מתכננים לפעול (בהתאם לאופי וסוג המוצר) והפוטנציאל הכלכלי של המוצר. ניתוח כלכלי מעמיק יאפשר לכם לגבש תכנית עסקית לכל אחד משלבי הפיתוח העיקריים ולאחר מכן לגבש תכנית עסקית להשקת המוצר וניהול מחזור חיי המוצר תוך שיפור מתמיד של תהליך הייצור והשיווק כאחד.
בניית אב טיפוס
כל תהליך פיתוח מוצר משלב הרעיון עובר דרך בניית אבטיפוס שהוא למעשה מודל ראשוני של המוצר העתידי אותו אתם מעוניינים לייצר. בניית אס טיפוס נועדה גם לצרכי שיפור ואופטימיזציה של המוצר עצמו וגם לצרכי ביצוע בדיקות מקדימות בכל הנוגע לאופן השימוש במוצר, זאת לצד בדיקות רגולטוריות ובדיקות עמידה בתקנים הנדרשים בהתאם לסוג ואופי המוצר.
הגנה על קניין רוחני
שלבי פיתוח מוצר חייבים להיות מגובים בהגנה משפטית על הרעיון ו/או המוצר, כאשר ההגנה המשפטית מתאפשרת באמצעות הסכם סודיות עליו חתומים כלל המעורבים בתהליך הפיתוח או באמצעות רישום פטנט על הרעיון/מוצר.
גיוס משקיעים
בלא מעט מקרים, תהליך פיתוח מוצר מחייב את היזם העומד מאחורי הרעיון, בגיוס משקיעים לצרכי מימון התהליך. תהליך גיוס המשקיעים יכול להיעשות אומנם בכל אחד משלבי הפיתוח העיקריים, אך מומלץ לגייס את המשקיע כבר בשלבים המקדימים לאחר בדיקת היתכנות של המוצר.
ייצור ניסיוני
לאחר בדיקות היתכנות מקיפות על גבי ה-אב טיפוס, ניתן ליישם תהליך ייצור ניסיוני שנועד לבחון את עלויות הייצור בצורה המדויקת ביותר. הייצור הניסיוני הוא שלב מקדים לתהליך ייצור המוני/מסחרי, והוא מאפשר לכם בין היתר לשכלל את המוצר או לייעל את תהליך הייצור על מנת להגדיל את הרווחיות האופציונאלית שלכם.
השקת המוצר ותחילת שיווק
לאחר כל שלבי הפיתוח מגיע הרגע בו אתם יכולים להשיק את המוצר ולמכור אותו לקהל הרחב. שלב זה הוא חלק בלתי נפרד מתהליך פיתוח המוצר וחשוב להתייחס אליו ככזה, מכיוון שהשקה לא נכונה של המוצר עשויה להוריד לטמיון את כל ההשקעה שלכם בתהליך פיתוח המוצר.
אצלנו בחברת ATI, תוכלו ליהנות ממעטפת שירות מורחבת לפיתוח רעיונות בדרך למוצרים מוגמרים. פתרונות השירות המוצעים על ידינו מבוססים על 30 שנות ניסיון והיכרות מעמיקה עם כל שלבי הפיתוח הנחוצים לכם בהתאם לאופי וסוג המוצר. לרשותנו, ניסיון מעשי בפיתוח מוצרים מכל תחומי החיים, כאשר השירות המקצועי המוצע על ידינו מותאם באופן אישי לכל יזם וכל מוצר/רעיון אותו תרצו לפתח.