מותג פרטי, או Private Label, הוא התוצר של תהליך עסקי מעניין. במהותו, מותג פרטי הוא שימוש במוצר קיים אשר פותח על ידי חברה או יצרן כלשהו, ויצירת מיתוג מחדש עבורו כך שיתאים לסט הערכים או קהל היעד של עסק אחר.
הדוגמה הכי טובה לפיתוח מותג פרטי נמצאת בסופרמרקט. חברה קמעוניאית כלשהי פונה ליצרן של מוצר מסוים, לדוגמה סבון כלים, סוגרת איתה חוזה ייצור, ואורזת את המוצר באריזה עם מיתוג משלה. רשתות קמעונאות רבות מפתחות מותג פרטי כדי למכור אותו בסופרמרקטים שלהן, ומציעים לצרכנים את המוצר בעלות מופחתת מזו של המותגים המוכרים יותר. באופן זה רשת הקמעונאות מציעה לצרכנים אלטרנטיבה למותגים המוכרים במחיר אטרקטיבי, לכאורה בלי פגיעה באיכות המוצר המוכר.
כיום כל יזם או עסק יכול לפתח מותג פרטי. כל אחד יכול לפתוח חנות באמזון או אתר אתר איקומרס, ולמכור בו מותגים פרטיים של כל דבר העולה על דעתו – החל מכלים חד פעמיים ועד טלויזיות. ניתן לערוך מחקר שוק ולגלות נישות שונות של מוצרים שעשויים להמכר היטב, ליצור קשר עם יצרן, ולפתח מותג פרטי שבמסגרתו ימכרו אותם המוצרים.
איך מאתרים את היצרן הנכון (שלרוב נמצא בסין) ויוצרים איתו עסקה הוגנת ומשלמת? כאן אנחנו נכנסים לתמונה.
פיתוח מותג פרטי עם ATI: מאיתור יצרן ועד מוצר מוכן לשיווק
אנחנו ב- ATI מתמחים בפיתוח מוצרים שונים. לעיתים היזם שפונה אלינו מבקש ליצור מוצר חדש ואנחנו מתחילים איתו תהליך של פיתוח מוצר. פעמים אחרות היזם שפונה אלינו מעוניין לדלג על תהליך הפיתוח הממושך, ופשוט לקחת מוצר קיים ולהפוך אותו למותג פרטי משלו.
לאורך עשרות שנות פעילותנו פיתחנו רשת קשרים ענפה עם יצרנים וספקים בסין וארצות אחרות. ולכן כאשר פונה אלינו יזם ומבקש את עזרתנו בפיתוח מותג פרטי, השלב הראשון שאנחנו עושים הוא איפיון מדויק ככל הניתן של המוצר המבוקש. אחרי שהבנו את מהות המוצר אנחנו פונים לשותפים הרבים שלנו בסין, עם תיאור והנחיות נוספות במידה וישנן. אנחנו מאתרים יצרנים רלוונטיים שכבר פיתחו מוצרים דומים, ומתקשרים איתם מטעם היזם לגבי האפשרות של פיתוח מותג פרטי.
בארץ ענקית ומתועשת כמו סין האפשרויות האפשרויות בלתי נגמרות. ולכן כמעט תמיד אנחנו מצליחים לאתר יצרן שכבר פיתח מוצר שעונה על דרישות הלקוח שלנו. לפעמים, במידה והיזם מחפש מוצר עם אופי יום-יומי כמו נייר טואלט או ריהוט, תהליך האיתור יחסית קל ומירב המאמצים שלנו מתמקדים ביצירת העסקה המשתלמת ביותר עבור הלקוח שלנו. אבל לפעמים הלקוח מעוניין במוצר עם שימוש יותר ממוקד או מפרט ספציפי, כמו פנס כיס משוכלל, כלי עבודה, צעצוע, או אפילו מוצר טכנולוגי כמו טלויזיה. במקרים כאלו המאמצים שלנו מתמקדים באיתור יצרן שכבר פיתח מוצר דומה ככל הניתן, בדיקת ההתאמה בין בקשות הלקוח להצעת היצרן, ועוד. אגב, גם במקרים כאלו, לאחר שאיתרנו את היצרן המתאים, נקדיש מאמצים גדולים ליצירת העסקה המשתלמת ביותר עבור הלקוח שלנו ליצירת מותג פרטי.
הליווי שלנו בפיתוח מותג פרטי ממשיך גם אחרי איתור היצרן וסגירת העסקה. במהותו מותג פרטי פונה לקהל מסוים, עם העדפות מסוימות. ולכן בשלב הבא של פיתוח מותג פרטי נשקיע בעיצוב אריזה ויצירת מיתוג שמתאימים לקהל היעד. מדובר בתהליך מעניין שיכול להשפיע מאוד על כמות המכירות והצלחת המוצר.
לאחר עיצוב האריזה נמשיך ללוות את היזם כל הדרך עד שהוא יוכל להתחיל לשווק את המותג הפרטי שפיתח בעזרתנו. שלבים בתהליך כוללים ליווי בבדיקות תקינה במידת הצורך, סיוע בשילוח והמכס, ועוד.
ATI לשירותך: איזה מותג פרטי העסק שלך צריך?
במידה וגם אתם חושבים על פיתוח מותג פרטי, אנחנו ב- ATI נשמח לעמוד לשירותך. לאורך שנות פעילותנו סייענו ליזמים רבים עם פיתוח מותג פרטי, מכל סוג שניתן להעלות על הדעת: מוצרים לבית, צעצועים, כלי עבודה, מוצרים טכנולוגיים, ועוד.
הליווי של ATI בפיתוח מותג פרטי מקצר זמני פיתוח ועשוי לחסוך כסף רב תודות לרשת הקשרים הענפה עם יצרנים שפיתחנו בסין וארצות נוספות.
במידה ואתם מעוניינים להתחיל בפיתוח מותג פרטי איתנו, צרו איתנו קשר.